söndag 31 mars 2013

Kyckling med pepparsås

Hejsan!
Det blev mycket mat här på bloggen idag. Här kommer ännu mer.
(För er som är intresserad av mer material kan jag tala om att fler material är under tillverkning)
Jag måste bara dela med mig av ett recept som jag provade idag.
Det hittade jag också hos http://56kilo.alltforforaldrar.se/
Jag har inte tidigare hört talas om färdiga såsreduktioner och var tvungen att testa det.





Bilden är lånad av www.touchoftaste.se






Vill man laga något som ska blir klart på 30 min fungerar den här rätten bra!

KYCKLING MED PEPPARSÅS

4-6 portioner
1 kilo kycklingfilé
1 burk Touch of taste såsreduktion + 2 dl grädde
salt, peppar

Rensa kycklingfilé och skär varje filé i 4 delar. Lägg i en ugnsform. Salta och peppra.
Häll pepparsåsen ovanpå och sätt in i ugn på 200 grader i ca 30-35 minuter.
Enkelt och gott!
Fler såsreduktioner hittar ni här.
Nu säger jag God natt till er! /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen