tisdag 19 mars 2013

Nytt Montessorimaterial bygga blå ord med 5 bokstäver

Hejsan!

Det blev ett sent inlägg ikväll, efter ytterligare en trevlig visning för Zelected By Houze.

Montessorimaterial
Här kommer ett nytt material med att bygga blå ord med fem bokstäver.
Materialet består av 18 bilder med en ruta för varje bokstav till ordet.
Jag kommer även att tillverka ett facit till det här materialet!
Vi har tidigare använt rörliga alfabetet och byggt ord med det.
Barnen gillar det här materialet och det är ett alternativ till rörliga alfabetet!










Liknande material med att bygga rosa ord med 3 och 4 bokstäver samt blå ord med 4 bokstäver har jag gjort tidigare! Här kan ni läsa om dem.


Vid intresse av materialet: 
Jag vet att det fungerar bäst på att hämta materialen via en dator. Tror att man behöver ladda ner dropbox till telefon eller surfplatta för att kunna hämta materialen.


Länken:
Bygga blå ord med 5 bokstäver


Ha det så bra! /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen