tisdag 26 mars 2013

Super god köttfärssoppa LCHF

Hej igen!
I kväll blev det soppa till middag. jag gillar att laga vardagsmat som är snabblagat och gott.
Originalreceptet hittade jag här.
Jag har ändrat lite på det.

Recept till 4pers
500g köttfärs
1 paket bacon
½ purjolök (den gröna delen)
3 dl vispgrädde
2dl creme fraiche
3 dl vatten
1 1/2 msk kalvfond
2-3 msk tomatpuré
Cayennepeppar
Paprikapulver
Salt
Vitpeppar
Smör att steka i
Gör så här
Strimla purjolök och bacon.
Smält smör i en gryta, lägg i purjolök, bacon och köttfärs och bryn tillsammans.
Tillsätt grädde och creme fraiche, låt koka upp. Tillsätt vatten till önskad mängd soppa.
Smaksätt med en kalvfond, tomatpurén och kryddorna efter egen smak. Låt puttra 10 min.
Super lätt och snabb att göra.

Lycka till! /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen