onsdag 8 maj 2013

Hockey VM

Hejsan!

Gillar ni hockey?
Jag är ingen sportfantast men gillar att följa tre kronors matcher. Speciellt VM varje år.
I år känns det extra roligt för att VM spelas i Sverige.
När vi var i Stockholm såg vi många hockey fans med olika nationaliteter.

Lite historia om hur mitt intresse för hockey började:
Jag var i tjugo års åldern och en kompis till mig var super intresserad av hockey. En kväll när vi skulle ha förfest hos henne var det tre kronor som spelade en match i VM. Vi kom överens om att för varje mål Sverige gjorde skulle vi ta en snaps. Oj, vad många snapsar det blev, Sverige gjorde om jag minns rätt 8 mål.

Nu för tiden blir det inga snapsar för varje mål:-) Dock brukar jag och Stellan spela på oddset.
Just nu spelar Sverige mot Norge. Sverige leder med 4-1.
Önskar er alla en trevlig kväll! /Maria




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen