onsdag 29 maj 2013

UF-dagar


Hejsan!

I dag och i morgon har vi UF-dagar på jobb. 
Vad är UF-dag?
U=utvärdering och F=förberedelse
Det är alltså detsamma som planeringsdag!

I dag har det varit många utvärderingar, analyser och utvecklingsområden som har skrivits. Det är oerhört viktigt för att förbättra förskolans arbete.

Då vi ska göra en nystart till hösten i ett helt nybyggt hus och ska utöka med fler barn och nya pedagoger kommer morgondagen att handla mycket om hösten!
Det känns i kroppen att man har suttit mycket mer still än vad man brukar göra under en normal arbetsdag.
Så det första jag gjorde när jag kom hem var att gå ut i trädgården och pyssla lite.

Plantering av sommarblommor
Det blev bland annat ogräsrensning och plantering som jag ägnade mig åt.
Så här blev resultatet:
Före

Efter

Nu hoppas jag bara att sommaren kommer till oss på onsdag när äldsta sonen tar studenten!

Ha en trevlig kväll!/Maria

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen