tisdag 11 juni 2013

Montessorimaterial parövning/spel med rimord för nerladdning

                                                                                            INNEHÅLLER REKLAMLÄNK
Jag delar med mig kostnadsfritt av mina pedagogiska material. För att börja tjäna lite pengar på mitt bloggande har jag valt att lägga in reklamlänkar i inläggen. Jag är tacksam för alla klick som ni gör!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
ReklamLÄNKEN

Det var tufft att börja jobba igen efter allt firande i förra veckan.

I går fyllde studenten 19 år! Allt händer på en gång:-)

Rimords material

Det här materialet har jag tillverkat tidigare och haft utlagt på min gamla bloggplats.

Nu ska jag lägga den som en nedladdningsbar fil så det blir lättare för er att hämta hem den.
Syftet med övningen är att höra rim ord och att lära sig rimma.

LPFÖ 98 rev 2016:

Förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar nyanserat talspråk, ordförråd och begrepp samt sin förmåga att leka
med ord, berätta, uttrycka tankar, ställa frågor, argumentera och kommunicera med andra.
Materialet består av 6 ark med 4 bilder på varje och en tom ruta att lägga en lös bild på. Alla ark och bilder är färgkodade. 
Om man vill kan man använda materialet som ett memory spel och vända de lösa bilderna upp och ner på bordet och ha varsitt ark att lägga bilderna på. Eller som en parövning.
Det är bara att låta fantasin flöda så kan ni säkert hitta ännu fler användningsområde.


Vid intresse av materialet:Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet.
OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox då riskerar ni att få halva sidor!

reklamLänken:
Parövning/spel med rimord


Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

Nu säger jag GOD NATT! /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen