lördag 29 juni 2013

Räkpaj utan pajdeg

Hej!

Hoppas ni har haft/har en skön lördag!

I dag blev det lite shopping för mig och sambon.
Vi köpte en ny kamera med en massa tillbehör. Nu kommer det att bli finare bilder här på bloggen.


Jag behöver lära mig den och alla finesser som finns.
Vilken tur att det fanns med en fin fotobok:-) 



Min sommarlektyr är räddad!


RÄKPAJ UTAN PAJDEG

Till middag ikväll serverades det en god räkpaj med sallad och ett glas rosévin!


God och lättlagad sommarmat!

Receptet kommer här:

Ugn: 200 grader
Fyllning:
200 g räkor (helst med skal som man rensar själv)
100 g kavli kräftost
200 g riven smakrik ost (jag använde lagrad prästost)

Äggstanning:
4 stora ägg
3 dl vispgrädde
En knippe dill
salt
peppar
muskotnöt (mald)

Dekoration:
100 g räkor
dill
citron (jag använde lime, hade ingen citron hemma)

Gör så här:
Skala räkorna eller tina de frysta färdigskalade.
Lägg räkor och kräftost i en pajform.
Strö över osten.

Vispa ihop ägg, vispgrädde, dill och kryddor.
Häll det över fyllningen.
Grädda i mitten av ugnen i ca 25 min.

Dekorera med räkor, dill och citron.

Servera med en god sallad till.

Den går att variera efter tycke och smak!

Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen