måndag 29 juli 2013

Jobba jobba jobba

Hejsan!

Hur har ni det? Har ni fortfarande semester eller har ni som mig börjat jobba idag?
Samtidigt som det är skönt med semester, känns det helt okej att komma igång med jobbet och få in lite normala rutiner=))


Ny förskola

I dag började vi i vår nybyggda förskola på Raus i Helsingborg. Spännande med allt nytt och vad det innebär. Av erfarenhet vet jag att det ligger mycket arbete framför oss!
Vi var ett glatt gäng med sex av oss "gamla" pedagoger och sju nya kollegor som mötes idag!!

Flyttlasset med alla våra saker från våra tidigare lokaler gjordes i förra veckan och alla våra fina nya möbler var komna=)) Barnen kommer nästa vecka, så den här veckan går åt till att lära känna våra nya kollegor och  fixa en hyfsad lärmiljö. Vi har en hel del lådor att packa upp:

Ett rum fullt med flyttlådor.
Jag ser fram emot att fixa till det på avdelningen tillsammans med mina kollegor och skapa en fin lärmiljö där barnen kan lära sig mycket i!
Vi har en hel del att ställa i ordning:

Ni lär säkert få se lite bilder på hur det ser ut om några dagar!

Träning

Ska man sätta igång och jobba kan man likaväl ta upp träningen igen efter sommaruppehållet. Här håller vi inte igen på något, det blev ett pass på Friskis o Svettis i dag också.
Få se om det blir lite träningsvärk imorgon......ska ju kännas att man har kommit igång=))
Till er som fortfarande har semester säger jag NJUT och ha en skön ledighet.
Ni som arbetar hoppas jag får en bra start efter semestern!

Ha det så gott!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen