söndag 14 juli 2013

Lergöken cupen

Hejsan!

Oj, var har mina två första semester veckor tagit vägen??
Det är i och för sig en hel del saker som jag har hunnit göra och ännu mer som ska hända!
När man har semester är det extra roligt med spontana aktiviteter, som i kväll då vi blev bjudna till en av mina systrar på pulled pork....mums vad gott det var! Tack Helen & Andreas!


Lergöken cup

Varje år en lördag i juli arrangeras lergöken cup i Ängelholm! Vad är det??
Jo, det är en "fisketävling" i Rönneå som går ut på att få så mycket fisk som möjligt som sedan vägs in och det lag som har högst vikt vinner!! Man anmäler ett tvåmannalag (man kan vara fler som turas om att fiska, man får ha max 2 metspö i vattnet åt gången!) och
fiskar i fem timmar! Alla lag tilldelas en plats där man ska fiska, vi var fyra lag som fick platserna intill varandra! Det är en folkfest med mycket fest. Vi hade flera vänner som kom dit för att umgås och grilla med oss!! Vädret var helt underbart! 
I år firade lergöken cup 25 år! Här kan ni läsa vad HD skrev om tävlingen!
Proviant hade vi med oss och det var väldigt gott med mat!
Fick vi någon fisk??
Jo, jag fick fyra stycken mörtar, Stellan fick de flesta fiskarna, vi fick ihop 220 gram fisk och på lergöken cup:s hemsida såg jag att vi hamnade på 92 plats av 111 invägda lags fiskar!
Inget att skryta med kanske=)) Roligt hade vi och det är viktigaste eller hur!??
Bildbevis på att vi faktiskt fiskade också=))

Ha det så bra!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen