onsdag 28 augusti 2013

Lax med rödcurry

Hejsan!

Snabba, enkla och lättlagade maträtter är alltid välkomna hos oss, helst de dagar i veckan då man inte är hemma från arbetet förrän kl. 18:30!
Gillar ni också lättlagade rätter?
I dag vill jag dela med mig av ett recept som jag hittade i senaste numret av Mer Smak (Coops tidning). 

Lax med rödcurry

Ingredienser:

4 tinade laxfiléer á 125 g
1 burk kokosmjölk
2 msk röd currypasta
1 tsk flingsalt
250 g broccoli

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader

Lägg laxfiléerna i en ugnsform och strö över flingsalt.
Häll kokosmjölken och currypastan i en bunke och vispa ihop.
Häll curryblandningen över laxen.
Skär broccolin i mindre buketter och lägg dem mellan laxfiléerna i formen.

Tillaga i ugnen i 15-20 min
Servera med kokt jasminris.

Lycka till om ni vågar prova!

Ha en trevlig kväll!/
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen