söndag 1 september 2013

LCHF: Skaldjurs och champinjons paj utan paj deg

God kväll!

Tycker ni också att helgen har gått fort? Jag hade tänkt att göra mer än vad jag har hunnit..... ex sortera ut vilka av mina visningsex. från Zelected By Houze som jag ska sälja......men det får bli en annan dag!

Inflyttningsfest
I går var vi på en trevlig inflyttningsfest med god mat, dryck och trevligt sällskap. En av lyktorna från Zelected By Houze blev en uppskattad inflyttningspresent till värdparet Carina och Ronny!
TACK för en jätte trevlig fest!

Skaldjurs- och champinjons paj

När vi var på festen hade vår yngsta son Andreas kräftskiva tillsammans med några kompisar. 
I morse såg jag att de inte hade ätit upp alla skaldjuren, jag skalade dem och gjorde en god paj!

Här kommer receptet:

Ugn: 200 grader
Fyllning:
500 g räkor med skal
ca 100 g kräftor
2 st stora färska champinjoner
1 bunte dill
200 g riven lagrad ost

Äggstanning:
4 stora ägg
3 dl vispgrädde
salt
peppar
muskotnöt

Gör så här:
Skala räkorna och kräftorna.
Skiva champinjonerna och bryn dem. Låt de svalna.
Hacka eller klipp dillen.
Lägg fyllningen i botten på en pajform.
Strö över osten.
Vispa ihop ägg, vispgrädde och kryddor.
Häll det över fyllningen.
Grädda i mitten av ugnen i ca 25 min.

Den här pajen går att variera efter tycke och smak! (Eller efter vad man har för rester i kylen.)

Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen