torsdag 26 september 2013

Montessorimaterial: Parövning/spel världsdelsdjur på norska och svenska

I går hade vi höstens föräldramöte på jobb, det var ett lättsamt och trevligt möte!
Vi berättade bland annat om ett av våra prioriterade mål som är det sociala samspelt.

I en power point visade vi bilder på olika leksituationer och berättade vad barnen utvecklar i leken för att göra föräldrarna medvetna om hur viktig leken är.

Föräldrarna fick även sitta i mindre grupper och prata om vad lek var för dem. Vi hade även frågat barnen tidigare vad lek var för dem!

Hur gör ni på era föräldramöte?


Material på norska

Nu är ett av mina material översatt till norska!
TACK igen Ann Cathrin för hjälpen!

Det är materialet med parövning/spel med världsdelsdjur.
Ni har kunnat se ett inlägg om det på min tidigare bloggplats, nu finns det både på svenska och norska som pdf!


På bilden syns materialet på svenska!

Material består av 14 ark (2 till varje världsdel) med 4 bilder och text på varje och en tom ruta att lägga en lös bild på. Alla ark och bilder är färgkodade enligt färgerna på Montessorimaterialets världsdelar. 

Om man vill kan man använda materialet som en parövning med de yngre barnen och till de äldre barnen som ett memory spel och vända de lösa bilderna upp och ner på bordet och ha varsitt ark att lägga bilderna på
Det är bara att låta fantasin flöda så kan ni säkert hitta ännu fler användningsområde.

Vid intresse av materialen:Gör så här: Klicka på länkarna som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet.OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox då riskerar ni att få halva sidor!
Paröv världelsdjur på svenska
Paröv världelsdjur på norska
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.


Nu är det dags för mig att säga GOD NATT!/Maria

2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen