torsdag 19 september 2013

Parövning/spel svenska djur för yngre barn



Då var årets fotografering på jobb avklarad! De senaste två åren har vi endast tagit hand om gruppfotograferingen och föräldrarna som vill bokar en tid med fotografen för att ta enskilda bilder och syskon bilder. Jag tycker det är mycket bättre att vi pedagoger kan fokusera på barnen och föräldrarna får barnen stylade som de själv vill till fotograferingen.
Hur gör ni på era förskolor?


Träning

När jag har som mest att göra är det väldigt skönt att ta en paus för att gå och gympa (Friskis o Svettis).
 I går blev det två pass ett gympa medel puls med många kluriga stegkombinationer i och ett yoga pass.

bilden är lånad här: http://pixabay.com/sv
Det var mitt första yoga pass men absolut inte det sista. Yogan bidrar till en medvetenhet om kroppen (kroppen gjort ont lite varstans) och sinnena. 
På avslappningen var jag totalt avslappnad, när det var dags för oss att vakna upp och sätta oss ville min kropp bara vila vidare :-) Alla andra satt upp när jag öppnade ögonen! Ett välbehövligt pass för mig och min kropp!

Parövning/spel för yngre barn

På min tidigare bloggplats ligger det fortfarande kvar en del material som jag inte har lagt in här. Några av dem letar jag nya bilder till för att kunna lägga ut dem som pdf så att ni kan ladda hem dem själv.
Det är viktigt att ange källan till bilder man använder från nätet!

Vissa bilder kan vara skyddade enligt upphovsrätten och då måste man kontakta den som "äger" bilden för att fråga om man får använda den.
Materialet som jag lägger ut som pdf i dag är en övning till de yngre barnen. Som en första övning kan man para ihop lösa djurbilder med bilderna på bildarken. 


Bilden är från min tidigare bloggplats, det är nya bilder på materialet nu!
Materialet består av 5 ark med 4 djur på varje och en tom ruta att lägga en lös bild på. 

Om man vill kan man använda materialet som ett memory spel och vända de lösa bilderna upp och ner på bordet och ha varsitt ark att lägga bilderna på.

Man kan även välja att ha plastdjur att sätta under varje bild.
Det är bara att låta fantasin flöda så kan ni säkert hitta ännu fler användningsområde.


Vid intresse av materialen:Gör så här: Klicka på länkarna som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet.OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox då riskerar ni att få hal

Parövning/spel svenska djur för yngre barn
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

God natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen