lördag 19 oktober 2013

Fläskfilé med dijonsenap

I går efter en lååååååååååååång arbetsvecka lyckades jag komponera ihop en ny rätt till middag:-)

Det blev en fläskfilé rätt som tog ca 50 minuter att laga. Som jag har skrivit innan gillar jag snabb lagade rätter.....tiden för den här rätten är okej för mig!


Har ni några favorit rätter som ni vill dela med er av så tar jag tacksamt emot recept!!

Vi åt fullkornspasta till vår fläskfilé


Här kommer receptet:

Ingredienser

600 gram fläskfilé
2 dl grädde
2 dl crème fraiche
1 msk Dijon senap
1 msk kinesisk soja
salt
peppar

Gör så här:
Skiva fläskfilén i ca 1,5 cm tjocka skivor.
Stek fläskfilén och lägg den i en ugnsform.

Koka upp grädde, crème fraiche, dijonsenap och kinesisk soja.
Smaka av såsen med salt och ev peppar.
Häll såsen över fläskfilén.Sätt formen i ugnen i 200 grader ca 20 min.

Enkelt och få ingredienser!


Önskar er alla en trevlig helg!
Kram 
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen