tisdag 17 december 2013

Arraksbollar

Även idag har jag fortsatt med julförberedelser, det blev bakat fler av världens godaste pepparkakor och lite nytt julgodis i form av arraksbollar.


Dessa är super enkla att göra och innehåller ett fåtal ingredienser. Jag fick receptet av min tvilling syster för två år sedan.


Här kommer receptet:

Arraksbollar ca 35 st

Ingredienser:
1 pkt färdig sockerkaksmix
100 gram smält smör
2 msk kakao
3/4 dl vatten
Arraksessens efter smak

Garnering:
Chokladströssel

Smält smöret och blanda ihop alla ingredienser.
Ställ svalt i minst 1 timme.
Rulla kulor och vänd dem i chokladströssel.

Lycka till med dem!

Ha en trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen