tisdag 10 december 2013

Julpyssel till yngre barn

Nobeldagen och Stellans födelsedag, visst är det något att fira! Så här på tisdag gjorde jag en god LCHF smörgåstårta till oss. Gott och mysigt så här en grå och dimmig dag!
Bilden är från min tidigare bloggplats
Receptet till den hittar ni här:
LCHF smörgåstårta


Julpyssel
Hur har ni det på era förskolor med pyssel odyl? Är det fullt med aktiviteter?
I dag bakade vi pepparkakor med barnen, det blev inte så många gräddade, mycket av degen hamnade i de små magarna:-)

Vi pysslar lite grann och har tänkt att ha en pysseldag nästa vecka när Lucia har varit!

Jag vill visa er en bild på fina enkla tomtar som barnen har tillverkat:
Ett enkelt pyssel som många barn klarar att göra, där barnens händer målas och trycks, sen klistrar de fast ögon och lite bomull. Charmen med tomtarna är att ingen blir exakt likadan.

Ha det så bra!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen