torsdag 16 januari 2014

Kultur för barn

Jag måste bara berätta för er om en fin utställning som jag var på med vår 5-års grupp idag!!
I Helsingborg har vi Dunkers kulturhus där man bland annat kan se olika utställningar.
Just nu har dem en utställning som heter ä
gg och fotboll Råå/ Ghana, det är Montessoriskolan Kärnhuset på Råå som har pratat och samarbetat med en volontär som varit i Ghana.
Barnen har 
gjort ett stort arbete och använt sig av många olika sorts konstformer så som film/foto, teckning, måleri, skulptur, relief, collage. Det finns även mycket att läsa som barnen har skrivit.  

Ett arbete som jag gillar extra mycket är den här:


Världskartan, visst är den fin:-)

Vill ni se utställningen så finns den kvar till och med 25 januari!!

Ha det så bra!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen