tisdag 7 januari 2014

Kyckling med bacon och mango chutney

Nu är första arbetsdagen för 2014 avklarad. Mycket blev utvärderat, diskuterat och förberett.
Även om det känns tungt att behöva ställa klockan och börja jobba igen är det skönt att få in rutiner i vardagen.


Jag har hittat en ny lätt lagad rätt som endast innehåller fyra ingredienser! Hela familjen tyckte att den var väldigt god.
Det är även en snabblagad rätt, vilket passar mig bra de dagar jag jobbar länge!

Ingredienser:


4 kycklingfiléer

1 packet bacon
2½ dl grädde

½ dl mango chutney

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader
Linda baconen runt kycklingfiléerna



Lägg dem i en ugnssäker form 
Vispa ihop grädde och mango chutney i en skål
Häll såsen över kycklingen


Gratinera kycklingen i ugnen tills den är helt genomstekt ca 30 minuter


Mina kycklingfiléer var väldigt stora så jag använde bara 2 st till tre personer, jag använde annars samma mängd av allt som står i receptet.

Receptet har jag hittat i tidningen Mer Smak, där jag även hittade receptet Lax med rödcurry.
Nu är det en trött Maria som säger God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen