torsdag 23 januari 2014

Parövning vilken grönsak för yngre barn

  INNEHÅLLER REKLAMLÄNK
Jag delar med mig kostnadsfritt av mina pedagogiska material. För att börja tjäna lite pengar på mitt bloggande har jag valt att lägga in reklamlänkar i inläggen. Jag är tacksam för alla klick som ni gör!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
reklamLÄNKEN till Zelando!

För mig känns det som det är fredags kväll för i morgon är det dags för min lediga fredag igen!
Det har blivit torsdagsmys med grönsaksdip, gott!


Tack alla fina läsare för responsen jag får av er på mina material. Det märks att efterfrågan är stor, jag får dagligen mejl om materialen. Fler material är på G!

I dag delar jag med mig av ett nytt material som jag har valt att kalla Parövning: Vilken grönsak, det är en övning där man ska para ihop mönster/närbild på en grönsak med en bild på grönsaken! 

Jag har tillverkat ett liknade tidigare med frukter som ni hittar här.

Så här kan man göra med övningen om man vill: Visa barnet/barnen bilden med närbild på grönsaken och prata om vad barnet/barnen tror det är för grönsak. Låt barnet leta upp bilden på grönsaken och para ihop korten.




Materialet består av 20 kort som bildar 10 par!


Syfte och mål med övningen:


Syftet med övningen är att se mönster och para ihop bilder.

Målet (LPFÖ 98 reviderad 2010) är att förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar intresse för bilder, texter och olika medier samt sin förmåga att använda sig av, tolka och samtala om dessa.

Vid intresse av materialet klicka på länken nedan för att ladda ner materialet som pdf!

                             LÄNKEN: Gissa vilken grönsak!

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

Önskar er redan nu Trevlig Helg!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen