fredag 21 februari 2014

2 bitars färgpussel till yngre barn

Ledig fredag och det är redan helg för mig! JIPPI!!

Under veckan har jag fått förfrågan av mina kollegor på 1-3 års avdelning om material till de yngsta barnen. När vi gick igenom bloggen och tittade på materialen (det finns ganska många) pratade vi om 3-bitars pusslet med färger. De ville gärna ha det med två bitar istället.
I dag har jag fixat till det och jag lägger även ut det här för er som är intresserade av det.



Materialet består av 10 två bitars pussel med färger och bilder på. Övningen går ut på att para ihop färgcirkeln med bilderna samt att prata om bilderna och färgerna.

Färgerna som jag valt är: gul, grön, röd, blå, lila, rosa, orange, brun, svart och vit.

Vid intresse av materialet klicka på länken nedan för att ladda ned materialet som pdf.

LÄNKEN: 2-bitars färgpussel
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

Nu blir det lite hockey på TV (Sverige-Finland) innan det är dags för mig att köra till stan och fika med en förre detta kollega.

Jag önskar er alla en trevlig fredag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen