måndag 17 februari 2014

Mexikansk köttfärs med gratinerad potatismos

I går när jag skulle titta i frysen för att se vad vi skulle ha till middag bestämde jag att vi ska ha frystömning under en vecka framöver. Vi får inte ens in ett paket av Stellans favorit: glass!
Ni kommer därför i dag få ta del av vad vi åt till middag i går.

Mexikansk köttfärs med gratinerad potatismos


Ingredienser:
ca 400 g tacokryddad köttfärs
250 g färska champinjoner
ca 10 potatisar (beroende på stl)

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader.

Skala och koka potatisen i ca 20 min.
Gör potatismos av potatisen.
Värm tacoköttet.
Skiva och stek champinjonerna.

Lägg champinjonerna i botten på en ugnsform.
Lägg sedan på tacoköttet.
Sprits potatismoset ovan på tacoköttet.


Gratinera i ugn ca 20 min eller tills potatismoset fått fin färg.

Önskar er alla en underbar måndag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen