onsdag 19 februari 2014

Montessorimaterial: Bygga ljudenliga ord med 3 bokstäver

I Skåne har alla skolbarn sportlov den här veckan......var är snön??
Kanske har några av er lite ledigt på lovet, hoppas ni har en skön ledighet, själv jobbar jag som vanligt.
På jobbet har mååååånga barn och pedagoger varit hemma pga av sjukdom, den ena sjukdomen avlöses av nästa, det känns som det bara går runt. Än så länge har jag klarat mig och det tackar jag för.



Bygga ord
Just nu har vi många barn som är intresserade av bokstäver och som har börjat bygga ord så jag har nu ordnat så att mitt material med att bygga rosa ord med 3 bokstäver nu finns med rosa vokaler. 
Materialet finns här med röda vokaler!



Materialet består av 15 bilder med en tom ruta för varje bokstav till ordet. Alla konsonanter är skrivet i blått och alla vokaler i rosa. Till materialet finns även facit för att barnen själv ska kunna rätta det.


Vid intresse av materialet:
Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.
På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet:-)




Ha en trevlig kväll alla underbara läsare!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen