lördag 22 mars 2014

Cirkelfys

Lördag igen och jag började fundera över vart min lediga fredag tog vägen. Den var full av aktiviteter så som kalas, shopping och träning.

Jag tränar olika pass på Friskis och Svettis, igår blev det cirkelfys oftast blir det gympapass.

Cirkelfys är funktionell och fokuserad fysträning med redskap och kroppsviktsövningar i intervallform. Man går till 10 olika stationer där man exempelvis tränar knäböj, armhävningar, marklyft, plankvarianter och dragövningar. Man använder sig av olika sorts redskap ex skivstänger, brädor, viktplattor och kettlebells. 

Varje övning tränas i ca 40 sekunder med 10 sekunders vila innan man börjar på nästa. Mycket fokus läggs på tekniken.
Det är en tuff men rolig träning, den känns i kroppen idag!

Ha en härlig lördag! Nu ska vi väg på frukostkalas!

Titta gärna in i eftermiddag igen då kommer ett uppdaterat språkmaterial med rosa vokaler! /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen