söndag 9 mars 2014

Småbarnsmaterial: 2-bitars pussel till yngre barn. Vilka hör ihop?

Tack alla fina läsare för era mejl och uppmuntrande ord om min blogg och mitt material! Jag får många mejl och kommentarer varje vecka, jag försöker svara så fort jag kan. Den dagen i veckan som jag har mest tid över är söndagar, så idag kan ni som väntar på material ta en extra koll i mejlen!

Som ni vet har jag tillverkat otroligt många material och har inte tröttnat än, jag har några material under tillverkning! Alla material tar lååååång tid att skapa, texter skrivs och bilder letas upp. När man använder bilder från nätet är det viktigt att man kan ange källan till bilderna!

I dag delar jag med mig av ett nytt pussel till de yngre barnen. 
Materialet består av 12 stycken 2-bitar pussel. Övningen går ut på att pussla ihop de bitar som tillhör varandra. Ex på några som passar ihop är: vas-blomma, cykelhjälm-cykel, Stetoskop-doktor. Materialet bidrar till diskussioner om vad bilderna föreställer.
Barnen skapar ett bildminne av de skrivna orden.

Lpfö 98 Reviderad 2010

Förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar nyanserat talspråk, ordförråd och begrepp samt sin förmåga att leka med ord, berätta, uttrycka tankar, ställa frågor, argumentera och kommunicera med andra.

Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Material LÄNKEN2-bitars pussel: Vilka hör ihop?

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara.

Önskar er alla en trevlig söndag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen