onsdag 9 april 2014

Gratis material till förskola: Dagens klädesplagg till förskolebarn

Opps.... jag glömde i söndags att nämna att jag och min älskade sambo Stellan firade att vi har varit tillsammans i 23 år! Underbara år som givit oss två härliga söner!

Hur såg vi ut för tjugotre år sedan??

Super snygga och väldigt unga!! Eller vad tycker ni?

Till något helt annat nu.
Jag fick ett mejl av Åsa som arbetar på Säbyholms Montessoriförskola med frågan om ett material med kläder som man kan använd till barnen när man ska gå ut.

Barnen frågar ofta vad de ska ta på sig och för att underlätta barnens beslut vill Åsa ha en tavla där barnen kan se vilka kläder de kan välja. 


Jag har hjälp Åsa med att leta upp bilder och har tillverkat ett material med olika klädesplagg och fotplagg som ni kan se nedan.





På bilden är fleece fel stavat, det är redigerat i material som ni laddar ner!

Materialet består av 20 kort med bilder och text.

Om man vill kan man skriva ut två exemplar av materialet och använda det som en parövning,

Jag har gärna text till bilderna i det mesta jag tillverkar för att barnen ska få ett bildminne av ordet redan tidigt i livet.



Vid intresse av materialet: 
Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!

Om den här sidan kommer upp så klicka längst ner på "Nej tack, fortsätt till nedladdning" om ni inte vill skaffa dropbox.
Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor! 







Åsa har delat med sig av trevligt bilder hos förskoleburken med praktiska vardagsövningar.

Snart är det dags för sängen så att jag är pigg och utvilad till vår påskfest i morgon. God natt!/Maria

4 kommentarer:

  1. Hej Maria! Jag har försökt att ladda ner materialet men det går inte kommer upp frågor 404 meddelande varje gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilket material det gäller, så mejlar jag det till dig.

      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  2. Hej
    Maila gärna "Dagens Klädesplagg" då det blir felkod vid nedladdning. Maila till linda.haggstrom@kalix.se
    Tack på förhand

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilket material det gäller, så skickar jag det till dig.
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen