fredag 4 april 2014

Matematiklek med påsktema

Jag vill passa på att fortsätta ge er lite tips på material som jag har med påsktema. 
I dag är det även ett material som jag har skrivit om tidigare, en matematiklek.
Övningen går ut på att räkna kycklingar och lägga rätt antal under hönorna.
Om man vill kan man börja med 1-3 eller 1-5, beroende på barnets ålder och kunskap.




Materialet består av 10 hönor med siffrorna 1-10 och 55 kycklingar.

Vi intresse av materialet:
klicka på länken nedan för att ladda ner det som pdf.



Material LÄNKENPåsk matematik höna och kycklingJag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

Trevlig helg!
Kram

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen