onsdag 16 april 2014

Gratis pedagogiskt material: Stora färgade siffror

INNEHÅLLER REKLAMLÄNK
Jag delar med mig kostnadsfritt av mina pedagogiska material. För att börja tjäna lite pengar på mitt bloggande har jag valt att lägga in reklamlänkar i inläggen. Jag är tacksam för alla klick som ni gör! Pengarna har jag tänkt använda för att köpa in bilder som jag kan använda till kommande material, till papper och färgpatroner. ----------------------------------------------------------------------------------------------------

Material LÄNKEN till madlady

Nu har jag påbörjat min påskledighet, så skönt det ska bli med fem lediga dagar på rad.

På jobbet har vi under veckan möblerat om och ska tydligare synliggöra var i rummet/rummen man hittar de olika ämnena. Vi vill att man direkt när man kommer in på avdelningen ska kunna se var vi exempelvis har matematik, teknik odyl. 


Till vår matematik hörna har jag gjort stora siffror som vi har satt upp på väggen intill hyllorna med matematik materialen. Jag tycker det blev jättefint! Vad tycker ni?



Vi har en del kvar att fixa, vi vill ha stora bokstäver som vi funderar på att hänga i taket. Jag kommer att fotografer mer när det är färdigt och lägga lite bilder här som inspiration till er.

För er som är intresserad så kommer jag att dela med mig av siffrorna som ni ser på bilden.

Materialet består av siffrorna 0-9 i färgerna röd, grön, rosa, gul, ljusblå, lila, vit, brun, mörkblå och svart efter Montessoris lilla pärltrappa.
De är skrivna med teckensnitt Agency FB och teckenstorlek 800.

Det består även av textlappar som man kan sätta vid siffrorna, jag tycker om att ha text till det mest så att barnen tidigt får ett bildminne av ordet

Vid intresse av materialet, klick på länken nedan

                                           LÄNKEN: Stora siffror

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

I morgon är det säkert många med mig som drar till Blåkulla, vi kanske ses där, nu ska kvasten poleras:-)/Maria

2 kommentarer:

  1. Hej ! Kom över din blogg när jag googlade material på nätet och tycker du har mycket bra inlägg och material. jag heter Susan Larsdotter och arbetar som förskolechef på en förskola i Göteborg är det möjligt att ta del av en del material ?
    Med vänlig hälsning Susan Larsdotter

    SvaraRadera
  2. Hej Susan Larsdotter!

    Tack för din kommentar!
    Roligt att du hittade hit och gillar mitt material.

    De flesta materialen kan du själv ladda ner genom att
    gå in på inlägget där det står om materialet och klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
    Låt dropbox ladda klart sidan innan du trycker på download.
    På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv!

    Några av materialen ska man mejla mig på malund68@hotmail.com för att få de skickade till sig.
    Alla materialen är kostnadsfria!

    Välkommen åter!

    Med vänlig hälsning
    Maria Lundblad

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen