lördag 24 maj 2014

Allt i ett sommarpotatis till grillat

Vi har många vänner och släktingar som fyller år i maj månad, en av de är Stellans mamma, hon fyllde år i tisdags och vår present till henne var att bjuda på middag. Det blev grillad fläskkarré och grillad korv med "Alexandras sommarpotatis", jag har döpt den efter personen som jag fick receptet av. Varje gång vi serverar den här potatisen får vi mycket beröm för den och idag får ni ta del av receptet!

Till efterrätt åt vi rabarberpaj med vaniljvisp, recept på pajen kommer en annan dag!



Alexandras sommarpotatis 
4-5 pers 

Detta behöver du: 
1 kg färsk potatis
2 dl crème fraiche 
3 dl grädde
1½ höns buljongtärning
gräslök


Gör så här:
Tvätta och koka potatisen i 20 min.
Sätt ugnen på 175 grader.
Häll potatisen i en ugnsform. 

Blanda crème fraiche, grädde och buljongtärningarna i en kastrull och värm allt under omrörning, OBS: ska inte kokas!
Häll såsen över potatisen och sätt in formen i ugnen i 20 minuter.
Klipp lite gräslök och lägg på den färdiga potatisen.

Ät och njut! 


Såsen är super god och ibland gör jag lite extra!

Lycka till om ni vågar prova!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen