måndag 19 maj 2014

Montessorimaterial: Bygga rosa ljudenliga ord med 4 bokstäver

För att underlätta för er som är intresserade av mina material och för mig själv försöker jag ha de flesta materialen som nedladdningsbara.

Jag håller på att gå igenom mina material och uppdatera några så att ni kan ladda ner dem själv utan att behöva mejla mig, alla kommer inte att bli det, så några får ni fortsätta att få via mejl.


I dag har jag uppdaterat språkmaterialet att bygga rosa ord med 4 bokstäver.

(På bilden nedan har jag inte klippt isär varje remsa.)


Materialet består av 9 bilder med en tom ruta för varje bokstav till ordet. Alla konsonanter är skrivet i blått och alla vokaler i rött. Till materialet finns även facit för att barnen själv ska kunna rätta det.

Övningen går ut på att bygga ordet på vad bilden föreställer, man lyssnar på hur ordet låter och bygger med hjälp av de lösa bokstavskorten ordet.


Vid intresse av materialet klicka på länkarna nedan:
Bygga ljudenlig ord med 4 bokstäver

Facit rosa ord 4 

Materialet kommer även med rosa vokaler för er som använder det, så fortsätt att titta in på bloggen:-)

I tidigare inlägg kan ni läsa och ladda ner materialen:
Bygga rosa ord med 3 bokstäver (röda vokaler)+facit
Bygga rosa ord med 3 bokstäver (rosa vokaler)+facit

Nu ska jag fortsätta se på hockey VM, Sverige möter just nu Italien och Sverige leder med 3 mot 1!!

Vi hörs!/Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen