lördag 3 maj 2014

Spel/parövning motsatsord till förskolebarn

Idag tittar jag in lite snabbt för att dela med mig av ett nytt material.

Det är ett spel/parövning med motsatsord, jag har sedan tidigare ett material med motsatsord: motsatsords pilar. Jag har använt samma bilder på det här materialet.



Materialet består av 4 ark med 4 bilder på varje och en tom ruta att lägga en lös bild på. Alla ark och bilder är färgkodade.

Om man vill kan man använda materialet som ett memory spel och vända de lösa bilderna upp och ner på bordet och ha varsitt ark att lägga bilderna på. Vill man kan man använda det som en parövning.

Det är bara att låta fantasin flöda så kan ni säkert hitta ännu fler användningsområde.

Följande texter är med på materialet:

glad-ledsen
sover-vaken
höger-vänster
tjock-tunn
tom-full
lätt-tung
stor-liten
gammal-ung
natt-dag
öppen-stängd
varmt-kallt
tomt-fullt
högt-lågt
lång-kort
upp-ner
stanna-gå



Vid intresse av materialet: 

Om den här sidan kommer upp så klicka längst ner på "Nej tack, fortsätt till nedladdning" om ni inte vill skaffa dropbox.



Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor! 

Material Länken:Parövning/spel med motsatsord

Nu ska jag iväg på en trevlig sak.......vad får ni veta imorgon!


Trevlig lördag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen