söndag 1 juni 2014

Matförberedelser inför studenten

Vilken härlig tid att vara ledig på och jag har en hel vecka semester framför mig, skönt!!

Äntligen har jag kommit igång med förberedelserna inför Andreas student, motivationen har hittat hit!


I dag har jag bakat både fröknäckebröd och kuvertbröd. 



Jag har tidigare skrivit om fröknäckebröd och använde samma recept som jag brukar.

Receptet får ni här:

Ingredienser 

Sätt ugnen på 160 grader.
1/2 dl pumpakärnor
3 dl solrosfrön 
1 dl linfrön
3 dl sesamfrön
4 dl majsmjöl
1 dl rapsolja
4 dl kokande vatten
1 tsk salt

Blanda alla ingredienser och rör sist i det kokande vattnet. 
Dela upp smeten på två bakpappersklädda plåtar. 
Lägg över ett bakplåtspapper och kavla ut smeten jämnt över plåten. 
Strö över flingsalt. 

Grädda i mitten av ugnen i ca 60 min
Jag använder varmluftsugn och har båda plåtarna inne i ugnen samtidigt.


Receptet på kuvertbröden får ni vänta på tills imorgon.

Ha det så bra alla fina läsare!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen