söndag 29 juni 2014

Trevligt sällskap och bruschetta, räkor, ost, cava och paj


Vilken trevlig kväll det var igår när vi mammor som har känt varandra i tjugo år träffades. Vi pratade om allt möjligt medans vi åt och drack gott.

Carina som vi var hemma hos bjöd på en god sommardrink (fryst, juice, sprit och hallon) och hade gjort bruschetta till förrätt.


Bruschettan serverades på en bädd av ruccola och hade förutom  tomat, basilika, olivolja och vitlök även bacon tärningar och ost, den var mycket god.

Vi drack en goda cava som jag hade köpt för ett tag sedan och aldrig provat den heter Marqués de Monistrol Selección Especial Semi Seco. Jag vet inte om den finns på systembolaget, vi köpte den när vi var på bordershop i Tyskland.



Vi åt räkor, ost och kex, till det provade vi ett två av Helenas hemmagjorda marmelader. Båda var mycket goda, den som jag tycker passade bäst till brieosten var en marmelad med päron och valnötter, smakerna gifte sig!

Jag har skrivit om en hallon/lakrits marmelad tidigare som jag fick prova i fjol av Helena, ni kan läsa det inlägget här.

Tack för en trevlig kväll Carina och Helena!

God natt alla fina läsare!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen