onsdag 27 augusti 2014

AKO kola = nostalgi!!!

Innan sommaren fick jag ett mejl från Cloetta med frågan om jag ville ingå i deras bloggnätverk, det kändes smickrande att bli tillfrågad så jag sa givetvis JA!!
Vad innebär då det? Jo, jag får prova deras senaste nyheter innan de når ut till butiker. I dag kom första leveransen och den innehöll bland annat AKO kolor, minns ni dem?


Kolorna har inte funnits i Cloettas sortiment på sex år och är äntligen tillbaka!
Det är många som har saknat kolorna och i april 2012 startades en facebookgrupp som heter Vi vill ha tillbaka AKO-kolan och den har över 8000 medlemmar.
Expressen har gjort ett reportage om gruppen som ni kan läsa HÄR.

Vilken är din favorit smak? RÖSTA till höger strax ovanför bilden på mig!! De här smakerna har kommit nu:




Min favorit har alltid varit Mint, jag minns när vi åkte på klassresa till Legoland när jag gick i sjätte klass, då köpte jag en påse AKO-kola med mint smak på båten mellan Helsingborg och Grenå och tuggade tills jag fick ont i käkarna:-)

Mitt betyg av kolorna


Mintkolan har en betydligt tunnare mintsmak, jag minns den från förr med en större friskhet så att det kändes upp i näsan.
Gräddkolan har även den en tunnare kola smak än förr.
Chokkolan är den som är mest lik originalet.
Kolorna är mjukare och har inte samma tuggmotstånd som tidigare, jag har inte ont i käkarna än:-)

Cloetta kanske ska använda den här personen i reklamen för AKO-kolorna!! Eller vad tycker ni?/Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen