fredag 29 augusti 2014

Sjukling

I går gjorde jag något jag aldrig gjort förut och som jag hoppas slippa fler gånger, nämligen åkte ambulans.
 
Jag kände redan tidigt på förmiddagen att det började göra ont under brösten och när smärtan tilltog valde jag att ta en stolpilla för gallbesvär. Då det är morfin i den skulle en kollega skjutsa hem mig, tyvärr blev trycket och smärtan över bröstet bara värre och vi fick stanna längst vägen och ringa en ambulans. 

De trevliga ambulanskillarna kollade EKG, blodtryck, syresättning och feber på mig, sen körde de mig till Helsingborgs lasarett där undersökningarna fortsatte med blodprov och urinprov samt ytterligare ett EKG. 

Alla prover var bra och levern hade ingen påverkan den här gången, så jag fick dricka något för magsyran och se om smärtan berodde på det, tyvärr hjälpte inte den heller.
Jag fick åka hem efter några timmar, väl hemma igen fick jag ytterligare ett anfall och samt att magen gjorde uppror efter den konstiga drickan, jag kunde inte behålla något som jag hade ätit.

Allt ska följas upp av vårdcentralen, så det är bara att vänta på en kallelse dit!

Efter sådana anfall är kroppen helt slut och jag har idag varit uppe i tre timmar sen sa kroppen ifrån att den ville vila igen!

Nu är det dags att vila igen. Jag önskar er alla en trevlig helg!/Maria 

2 kommentarer:

  1. Nej men oj var tråkigt att läsa, hoppas du bättrar på dig fort och att det inte händer igen.
    Kramar Åsa Arvidsson

    SvaraRadera
  2. Tack Åsa, jag mår mycket bättre och hoppas verkligen att slippa det igen!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen