onsdag 17 september 2014

Färgövning till yngre barn

Halva veckan har snart gått och jag är helt slut redan, förkylningen har inte lämnat kroppen än......längtar efter helgen.

Hösten till ära hade vi en skördefest på jobb idag, mer om den skriver jag en annan dag!


Dagens tips:

I dag tittar jag in snabbt för att ge er ett tips på en färgövning som vi har satt upp till barnen som blev jätte populär. 


Vi har laminerat färgade ark som vi har satt på baksidan av en hylla. På arken har vi klistrat fast ena halvan av ett kardborrband.


Till de har vi laminerat 6 bilder på olika saker i samma färger. På baksidan av korten har vi satt fast andra halvan av kardborrbandet.



Barnen sätter fast bilderna på rätt ark med hjälp av kardborrbanden. Vi får även in samtal om vad det är på de olika bilderna.

Vi har valt att börja med tre olika färger och kommer att utöka efterhand.

En enkel och rolig övning för barnen!


Ja, det var ett litet tips från mig idag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen