måndag 8 september 2014

Magasin 36 i Höganäs

Min lediga dag har bland annat innehållet ett besök i Höganäs, där jag och Stellan besökte Magasin 36 och saluhallen för första gången.


Höganäs är känd för sin keramik och i Saltglaserats gamla rustika lokaler ligger Magasin 36 med saluhall, butiker, keramik, café och restaurang.


De gamla kolugnarna är kvar och inramar nu varorna som säljs i Saluhallen.


I lokalen drejas och bränns det fortfarande, dock i nya ugnar, vi fick se när keramikern Anders Johansson drejade. 

Härligt att det gamla har bevarats, det gör Magasin 36 till en mysig plats att vistas i.

För mig känns det extra trevligt att göra ett besök i Höganäs och komma till mina gamla hemtrakter, jag är uppvuxen ett stenkast från Magasin 36!

Här kommer en bild som är tagen inne i en av de gamla kolugnarna:

En trappa upp i lokalen finns restaurangen, vår plan var att luncha där men dagens rätt var dillkött, vilket ingen av oss var sugen på, vi åt istället en god pasta med svamp och bacon på Bryggan i Höganäs.

Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen