måndag 29 september 2014

Speedway live

Sist jag var inne och skrev satt jag på läktaren på Friendsarena och väntade på att tävlingen i speedway skulle börja.
Nu sitter jag hemma i soffan med ett leende på läpparna över den fantastiska helgen vi har haft i Stockholm.

Även om jag inte är en sportnörd måste jag säga att det var en häftig upplevelse att se speedway live!! Vi ser ibland VM tävlingarna på TV, då ser man bara en del av banan, på plats ser man hela banan och följer alla loppen med spänningen över att se vilka som går vidare till semifinal och final. I lördags kom två svenskar till semifinal (Andreas Jonsson och Fredrik Lindgren), tyvärr kom ingen av dem till finalen. Polacken Jaroslav Hampel vann tävlingen.


Efter loppet fick vi se ett fint fyrverkeri som var i takt till musiken.


Nästa år hoppas jag att vi kan se speedway tävling live igen och gärna i Köpenhamn! 

Vi hörs!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen