fredag 10 oktober 2014

Höstpyssel: svamp

Jag började skriva om hösttema igår och tänkte fortsätta med det i dag.
Att följa naturen och ta tillvara på det som växer är verkligen att lära barnen att följa vad våra fantastiska årstider har att ge oss, det är helt underbart att få leva i en del av världen där vi får uppleva det.


Som pedagog tycker jag det är viktigt att utvecklas och inte fastna i ett ekorrhjul som snurrar likadant alltid, därför letar jag själv inspiration, precis som ni gör! 

Jag hittade ett fint höst pyssel häromdagen hos facebookgruppen Tecken som stöd, det var skapandet av en svamp, ett enkelt pyssel även till de yngre barnen.


Detta behöver ni för att skapa en svamp:

1 tom toalettrulle
1 papptallrik (assiett)
färg
pensel
klister

Gör så här:
Måla toalettrullen, låt torka.
Måla papptallriken, låt torka, måla ev prickar.
Klistra ihop toalettrullen och tallriken.
Nu har ni en fin svamp!!

Hur har ni det idag?
Fredag och för många innebär det två dagars ledighet att se fram emot!
Här har vi blivit lite bekväma på fredagskvällarna och det har blivit mycket "köpemat", i kväll blev det en färdig smörgåstårta som fick bli vårt fredagsmys.

Jag önskar er alla en trevlig helg!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen