måndag 20 oktober 2014

Mättande LCHF våfflor till frukost

Vad äter ni till frukost? Här skiftar det mycket, ibland blir det goda rostade smörgåsar med pålägg, vi köper gärna Pågens Quattro bröd som innehåller fyra olika sädesslag och har mycket smak.
Ett måste på morgonen är en god kopp kaffe!


Bilden är lånad HÄR
Ibland äter jag vi fil med hemmagjord granola och bär.


I dag lade jag lite mer tid på frukosten och gjorde LCHF våfflor till mig och Stellan.


Det här behöver du till 5 våfflor
3 ägg
1 1/2 dl vispgrädde
1 1/2 dl mandelmjöl
1,5 tsk bakpulver
0,75 msk fiberhusk
0,5 tsk vaniljpulver
lite salt

Gör så här:
Lägg alla ingredienserna i en bunke och b
landa allt med en mixerstav.
Grädda våfflorna gyllenbruna och servera med vispad grädde och valfria bär.

Receptet har jag använt många gånger och har hittat det på bloggen 56kilo.

Ha en underbar vecka!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen