söndag 12 oktober 2014

Pastasås med bacon och soltorkade tomater

Ytterligare en skön höstsommardag i Skåne med 15 grader och vi är snart i mitten av oktober, helt underbart!

Gillar ni snabba och lättlagade middagar? Jag tycker det är skönt att kunna laga snabba rätter när jag jobbar länge eller har bråttom.
I dag har jag inte haft bråttom eller jobbat men innan min träning behövde jag få i mig lite lagad mat och det blev den här rätten:


Pastasås med bacon och soltorkade tomater

Detta behöver du:
ca 4 pers
Pasta
1 gul lök
2 pkt bacon
2 1/2 dl crème fraiche
2 1/2 dl grädde
100 g soltorkade tomater
1 tsk sambal oelek
1 tsk vitlökspeppar
vitpeppar

Gör så här:
1. Koka pastan
2. Strimla baconen 
3. Finhacka löken
4. Strimla tomaterna
5. Bryn baconen och löken tillsammans
6. Rör ner grädde, crème fraiche, sambal oelek och vitlökspeppar 
7. Låt allt koka upp, smaka av med vitpeppar.
8. Blanda i tomaterna och låt allt koka 5 minuter 

Servera med pasta och sallad.

Original receptet har jag hittat hos Jennys matblogg som jag följer nästan varje dag.

I morgon kommer en beskrivning på hur jag gör mina lättaste presentpåsar, vi hörs då!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen