lördag 25 oktober 2014

Queenie remember wembley 1986

Efter jobb igår möte jag upp Stellan och våra vänner Camilla och Per i stan (Helsingborg), där gjorde vi ett besök på konserthuset och se Queenie remember wembley. 

Queenie är ett band från Tjeckien och bildades 2005
, de gör turnéer runt om i världen och gör en autentisk konsert med autentiska instrument, arrangemang och tonarter så nära det går original gruppen Queen. Sångaren var lik Freddie Murcery och hade övat in samma rörelser och miner som han hade.




Konserten började lite segt men blev bara bättre och bättre, efter pausen kom de bästa låtarna, gruppen levererade och fick publiken att stå upp.

Jag togs tjugoåtta år tillbaka i tiden till den 7 juni 1986 och Råsunda stadium i Stockholm................JAG var där och såg Queen LIVE, min störst konsertupplevelse någonsin, tänk jag var 18 år och hade tagit studenten (slutat gymnasiet) dagen före och hela livet var framför min fötter. Vädret var urdåligt men stämningen och trycket bland de ca 37000 fansen var fantastisk. Förbanden som spelade var Gary Moore och Treat.
Vilka var Queen?
Queen var ett av det stora banden under 70 och 80-talet och bildades 1970 i London och bandet bestod av 
Brian May gittarist, Freddie Mercury sångare, Roger Taylor trummis och John Deacon basist.

Ett par av deras störst hits är:

We Will Rock You
Bohemian Rhapsody
We Are the Champions
The Show Must Go On

Det var en härlig nostalgikväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen