tisdag 18 november 2014

Sammansatta ord med norsk text

Efter att jag hade gjort ett inlägg om mitt nya material med sammansatta ord hos facebook gruppen gratis montessorimaterial, fick jag frågan om materialet med norsk text av Ann Cathrin Rosenberg Hammeren.
Ann Cathrin har hjälpt mig tidigare med översättning av material och hjälpte mig även nu, tack så mycket!


Materialet består av tio ark med två bilder på och av tio lösa kort med bilden av det sammansatta ordet.
Övningen går ut på att titta och prata om bilderna på arken och hitta den rätta bilden och parar ihop den med arket.



Jag har valt att inte skriva ut materialet med norsk text för att fotografera det, ni ser materialet nedan med svensk text.


Vid intresse av materialet:
Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.
På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet:-)
Sammansatta ord med norsk text


Trevlig kväll!/Maria

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Du har veldig mye fint materiell, men jeg ser at dropbox-lenkene ikke fungerer. Har du dette materiellet liggende et annet sted?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com
      Så mejlar jag det till dig!

      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen