lördag 21 februari 2015

Montessorimaterial: matematik med tvättklämmor

Efter att varit gräsänka i åtta dagar väntar jag nu på att Stellan ska komma hem så att jag får krama och pussa på honom.

Under tiden tänkte jag passa på att dela med mig av ett nytt material som jag har tillverkat.
Det är en matematikövning där man ska räkna föremålen på korten och sätta en tvättklämma vid rätt siffra.


Materialet består av tio kort med bilder och siffror på. Bilderna är färgkodade efter Montessoris lilla pärltrappa.

Vid intresse av materialet:
Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.
På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet:-)
Klicka på länken nedan för att ladda ner materialet som pdf.

Material LÄNKEN:
Matematik med tvättklämmor


Jag har gjort ett liknande material med bokstäver tidigare som ni hittar HÄR.  


Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen