måndag 2 mars 2015

Gluten och nötfria Crêpes á la capricciosa

Efter att sett Åse som har bloggen 56 kilo laga mat på nyhetsmorgon i går morse blev jag inspirerad att prova en av rätterna hon lagade.
Den här gången blev det crêpesen som är fantastiskt goda och mättande.




Det här behöver du:
Till pannkakorna

3 dl mjölk
4  ägg
1,5 msk psylliumfröskal (fiberhusk)
2 nypor salt
0,5 tsk vaniljpulver
FYLLNING
200 g färska champinjoner
200 g rökt skinka
200 g riven mozzarella
2 dl tomatsås

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Vispa samman ingredienserna till pannkakorna. Låt stå i fem minuter och grädda sedan i smör eller i kokosfett.

3. Skiva champinjonerna och fräs dem tills de fått fin färg.
4. Strimla skinkan. 

5. Fyll varje pannkaka med lite skinka, riven mozzarella och champinjoner. Spara lite mozzarella till garnering.

6. Rulla ihop crêpesen och lägg med skarven neråt i smord ugnsform. 
7. Fördela tomatsåsen ovanpå i en sträng över varje crêpe, toppa med riven ost.

Gratinera i ugn i 8-10 minuter.

Sen är det bara att mumsa i sig den goda maten tillsammans med en sallad.

Receptet hittade jag på recept.nu.


I veckan kommer jag att prova Lax och räkor i kokos med ajvarsås som Åse också lagade i går.

Vi hörs!/Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen