onsdag 4 mars 2015

Lax och räk gryta med kokos och ajvarsås

Gillar ni att prova nya rätter när ni lagar mat? Jag testar gärna nya recept och skapar även egna ibland.

Idag provade vi ytterligare ett nytt recept som lagades i TV i helgen av Åse som har bloggen 56kilo, den här rätten kommer vi garanterat att göra fler gånger.
Jag är en älskare av lax och skaldjur så det här passade mig perfekt!



Det här behöver du:
200 g champinjoner
1  gul lök
2 vitlöks klyftor
250 g körsbärstomater
1 burk ajvar relish stark (340 g)
2 dl kokosmjölk
4 portionsbitar laxfiléer
1 påse färsk bladspenat (70 g)
500 g oskalade räkor eller 200 g skalade
salt och peppar
kokosfett, att steka i

Gör så här:
1. Skiva svampen
2. Finhacka lök och vitlök
3. Fräs allt i lite kokosfett
4. Skala räkorna om du väljer oskalade
5. Halvera tomaterna

6. Vispa ihop ajvar relish och kokosmjölk, smaka av med salt och peppar
7. Häll blandningen över grönsakerna.
8. Rör ner laxen och låt allt koka i cirka sju minuter.
9. Blanda till sist i tomater, bladspenat och räkor. Hetta upp allt  snabbt.
10. Servera genast.


Receptet har jag hämtat på recept.nu.

Ha det bäst!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen