måndag 16 mars 2015

Påskmatematik 1-10 till förskolebarn

Påsken närmar sig och jag har tillverkat ett nytt matematik material med påsktema som passar att användas på förskolan.
Jag har valt att göra materialet i två uppsättningar med olika svårighetsgrader.

Det ena är färgkodat efter Montessoris lilla pärltrappa, där siffran, ramen och prickarna har samma färg.
Den andra materialet har svart färg på siffrorna, ramen och prickarna på alla äggen.


Övningen går ut på att para ihop kycklingar med ägg.


Materialet består av 10 kycklingar med siffror 1-10 på och av 10 ägg med prickar på.
Materialet som är färgkodat kan även användas som färgövning.

Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv HÄR!

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

Om ni är intresserade av tips på påskpyssel kan ni titta HÄR

HÄR hittar ni ett annat matematik material med påsktema.

Jag önskar er en härlig start på veckan!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen