tisdag 7 april 2015

Färgsortering med tvättklämmor till förskolebarn

Hoppas ni haft en härlig påsk! Då är vardagen med rutiner igång igen tills nästa ledighet.

Det är ett tag sedan jag delade med mig av ett nytt material och tänkte därför göra det idag. 
Runt om oss finns det mycket färger, idag pratade barnen om vilka färger korna och katterna hade som vi såg på vår promenad.
Vi har ett par färgövningar på jobb med grundfärgerna, bland annat en med hjärtan och gem, ni hittar ett tips på den HÄR.

Materialet jag har gjort är en färgövning med tio färger.



Materialet består av ett ark med tio olika färger med en text som talar om vilken färg det är. Till övningen behöver man tio trä tvättklämmor som färgas i samma färger som finns på arket.
Övningen går ut på att sätta fast rätt tvättklämma vid rätt färg.



En enkel övning som bland annat tränar färger, fin motorik och öga/hand koordination!


Vid intresse av materialet:
Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.
På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet:-)


Klicka på länkarna nedan för att ladda ner materialet som pdf. 



Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen