lördag 9 maj 2015

Godisklassikerna colaflaskan och salta sillen

Jag har tidigare skrivit om att jag ingår i Cloettas bloggnätverk och får hemskickat varor från deras sortiment som inte har kommit på marknaden än, det kan vara klassiker i ny förpackning och helt nya produkter och smaker.


 Det är alltid lika spännande att se vad som finns i påsen.

Godisklassikerna salta sillen och colaflaskan som nu kommer i 80 grams påsar var bland annat med i kuvertet.
Vet ni när colaflaskan började säljas?? För mig känns det som om den har funnits under hela min livstid men så är det inte. Den började säljas på det härliga 80-talet! Salta sillar har däremot funnits under hela min livstid, den började redan att produceras på 50-talet som Swedish fish, den blev en succé i USA och Sverige exporterade den dit.

De här två klassikerna är favoriter bland smågodiset och från och med v.20 kommer dem att finnas i 80 grams påsar. Jag har lagt upp mina i en skål så att kvällens gäster ska få smaka.


Nu ska jag förbereda lite inför kvällen, ha en trevlig lördagskväll!
Imorgon får ni veta vad som mer fanns med i kuvertet.

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen