torsdag 25 juni 2015

Matematik till förskola: antalet bollar i poolen 0-5

Nedräkningen är slut, nu är min semester här:-)
Jag vet att många inom förskolans värld redan har hunnit gå på semester, även om det är färre barn på förskolan så har jag tillverkat ett nytt matematik material med sommartema som jag delar med mig av idag. Eftersom jag längtar efter sol och bad blev det ett material med pool och badbollar.
Tidigare material med sommartema hittar ni HÄR.



Övningen går ut på att lägga det antalet badbollar i poolen som siffran visar. Syftet med aktiviteten är att räkna och skapa sig en bild av mängden till symbolen.


Materialet består av sex pooler med siffrorna 0-5 och femton badbollar.


Vid intresse av materialet: 
Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!



Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att använda Ipad och Iphone vid nerladdning När ni klickar på länken till materialet, så väljer ni sedan den lilla fyrkanten med pil vid adressfältet och väljer sedan spara pdf i Ibooks.

Länken: poolmatematik

Nu håller vi tummarna att det blir värme och sol nästa vecka som prognosen idag säger! /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen