torsdag 9 juli 2015

En tur till Tyskland

I skrivande stund sitter jag i vår husvagn på Kolleviks camping i Karlshamn med regnet smattrande utanför.

I söndags kväll åkte vi med Finnlines båt Finntrader som trafikerar Malmö och Travemünde. 

Kevin sommarjobbar på den och det var trevligt att träffa honom och hans kollegor samt att få se brygga där båten styrs ifrån och maskinrummet där alla motorer finns.

I Tyskland blev det en först en rundvandring och fika i Travemünde.



För min del blev det en latte och apfelstrudel med glass och grädde.Därefter körde vi till bordershopp i Puttgarden där vi handlade god dricka att bland annat dricka nu på semestern.


En stor burk nutella (inte den största på bilden) införskaffades så att jag kan göra måååånga nutella semifreddo


Nu ska jag fortsätta att läsa boken "min mormor hälsar och säger förlåt" som är skriven av Fredrik Backman som även skrev boken "en man som heter Ove". 
Ha det så bra ni kan i det tråkiga vädret!/
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen